Ervaringen Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering? Ervaringen, beoordelingen, reviews, recensies en klachten over de Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering zijn hier te vinden. Bent u van plan om binnenkort over te stappen naar een andere zorgverzekeraar? Bekijk hoe anderen de Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering hebben ervaren.
Ervaringen, reviews, recensies en klachten zijn gemakkelijk te lezen én te plaatsen. U helpt niet alleen ons, maar ook anderen die van plan zijn over te stappen. Deel uw ervaring met uw Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering en ontvang handige tips voor uw overstap.
Reviews Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering
Wat is uw ervaring met de Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering? Hoe zijn de declaraties verlopen? Tegen welke zaken liep u aan? Wat had u graag anders gezien in uw zorgpakket? Hoe is de klantenservice u bevallen? Wat vind u van de hoogte van de zorgpremie? Welke andere zaken bent u tegenaan gelopen? Deel uw Zilveren Kruis Achmea onderaan deze pagina.
Stichting Zilveren Kruis werd op 4 maart 1949 opgericht in Woerden. Wanneer men in 1949 tot 30.000 gulden verdiende, viel men in het ziekenfonds. De stichting speelde op het probleem in dat mensen boven de ziekenfondsgrens zelf hun zorgkosten dienden te bekostigen. Door zoveel mogelijk mensen aan het Zilveren Kruis te binden, kon de premie laag blijven.
Waar ze in 1949 ongeveer 37.000 klanten hadden, is dit inmiddels opgelopen tot 5.500.000 onder alle labels van Achmea. Zilveren Kruis Achmea is de marktleider van de zorgverzekeraars. De naam is regelmatig veranderd en er zijn andere merken aan het Achmea concern toegevoegd. Tegenwoordig vallen: FBTO, Agis, Avéro Achmea, Interpolis, OZF Achmea en Prolife allemaal onder hetzelfde bedrijf.
Er is vrijheid om te kiezen tussen een naturapolis of een restitutiepolis. U kunt dus altijd kiezen voor het pakket wat het beste bij uw wensen aansluit. Bij Zilveren Kruis geldt een medische selectie op de tandartsverzekering. De verzekeraar kan een verklaring omtrent uw gebit aanvragen.
Vergelijk de Zilveren Kruis Achmea zorgverzekering met andere zorgverzekeringen.
“In 2019 al mijn behandelingen gedaan in mijn plaatselijke ziekenhuis. Pas in juli 2019 liet Zilveren Kruis weten, dat deze niet-gecontracteerd was. Dat was die wel in 2018. Hoge schade post. Het eerste ziekenhuis was meer dan 1 uur reizen vanaf mijn postcode. Daarbij heb ik contaxct gezocht bij de klantenservice die me verkeerd heeft voorgelicht. Mijn bloedspiegel controle zou niet vergoed worden, doordat een psychiater geen medisch specialist zou zijn. Via een omweg mbv mijn huisarts dit alsnog geregeld. Achteraf bleek dat een psychiater wel bevoegd was. Contact opgenomen met Zilveren kruis nu een andere medewerker aan de lijn gekregen. Antwoord was...ja meneer waar mensen werken kunnen fouten ontstaan, dat is menselijk. Geen enkel excuse ontvangen. Dan ook per direct mijn zorgverzekering per 1-1-2020 opgezegd.”
“Wat een verschrikkelijke ON-menselijke zorgverzekeraar!! Zelfs in het geval van palliatieve zorg, het op korte termijn overlijden van een klant die al haar hele leven klant bij Zilveren Kruis is, kan geen medewerking verleend worden voor een financiële regeling en/of vergoeding van de kosten. Omdat het verpleeghuis waar de klant naar toe gaat geen contract met Zilveren Kruis heeft. Iets wat wij niet van te voren wisten. Wij konden als familie godzijdank een palliatieve kamer vinden EN hebben zeer belangrijke redenen om deze kamer te kiezen!!! Maar Nul menselijkheid, Nul medewerking van Zilveren Kruis voor een klant van 95 jaar oud en heel het leven trouw is geweest aan Zilveren Kruis. Schofterig!!!!!! Ik zal er als kleindochter ook alles aan doen om Zilveren Kruis te boycotten. Geen woorden voor!!!”
“Waarom zijn de zorgkosten hoog? Bij Zilveren Kruis heb ik het volgende meegemaakt. Als chronisch patiënt heb ik regelmatig medicijnen nodig. Zonder aankondiging wordt dit medicijn vervangen door precies hetzelfde medicijn van een andere fabrikant. Op de verpakking staat een prijs die 35% hoger is. De apotheek geeft aan dat dit komt door het preferentiebeleid van de verzekeraar. Zilveren Kruis geeft na een half uur chatten aan dat dit wordt bepaald door de NZA. Die geeft aan dat dit door het Zilveren kruis wordt bepaald. De volgende dag 2 uur gebeld met het Zilveren Kruis om te vragen hoe het zit. Daar hoor ik dat er wellicht prijsafspraken zijn tussen de apotheek, de fabrikant en het Zilveren Kruis. Hierdoor is de prijs die op de verpakking staat, mogelijk niet de prijs die er wordt gedeclareerd. Een andere reden is dat dagelijks de prijzen verschillen. (dat heb ik nog niet kunnen ontdekken, zeker niet met 35%) Na herhaaldelijk contact met de apotheek, Zilveren Kruis en de NZA, heb ik geen zin om de fabrikant van het medicijn te vragen hoe het werkt. Conclusie: Vage antwoorden leveren nog meer vragen op, een nog grotere helpdesk en een hogere premie / eigen risico.”