Ervaringen Menzis zorgverzekering? Ervaringen, beoordelingen, reviews, recensies en klachten over de Menzis zorgverzekering zijn hier te vinden. Bent u van plan om binnenkort over te stappen naar een andere zorgverzekeraar? Bekijk hoe anderen Menzis zorgverzekeringen hebben ervaren.
Ervaringen, reviews, recensies en klachten zijn gemakkelijk te lezen én te plaatsen. U helpt niet alleen ons, maar ook anderen die van plan zijn over te stappen. Deel uw ervaring met uw Menzis zorgverzekering en ontvang handige tips voor uw overstap.
Reviews Menzis zorgverzekering
Wat is uw ervaring met de Menzis zorgverzekering? Hoe zijn de declaraties verlopen? Tegen welke zaken liep u aan? Wat had u graag anders gezien in uw zorgpakket? Hoe is de klantenservice u bevallen? Wat vind u van de hoogte van de zorgpremie? Welke andere zaken bent u tegenaan gelopen? Uw Menzis review deelt u gemakkelijk aan de onderzijde van deze pagina.
Menzis zorgverzekering informatie
Menzis is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland, met in totaal 2,1 miljoen verzekerden. In het bedrijf zijn meerdere labels actief: Menzis, AnderZorg, HEMA en Azivo. Basiszorg wordt verleend door middel van een naturapolis.
Alle zorg uit de basisverzekering wordt direct betaald aan de zorgverlener. Ze dienen wel gecontracteerd te zijn. Echter heeft Menzis een dusdanig bestand dat u bijna overal naartoe kunt.
U wordt altijd geaccepteerd voor alle aanvullende pakketten. Er zijn diverse aanvullende pakketten en tandarts pakketten af te sluiten. Iedereen is welkom bij Menzis. Voor een orthodontie behandeling wordt wel een wachttijd in acht genomen.
Vergelijk de Menzis zorgverzekering met andere zorgverzekeringen.
“Na tientallen jaren gezond te zijn geweest is mijn moeder helaas geconstateerd met de ziekte ALS. Vervolgens heeft ze haar spaargeld gebruikt om medische kosten tijdelijk te vergoeden er vanuit gaande dat ze dit middels haar verzekering weer kan krijgen. Belangrijk om te weten bij Menzis: Er wordt uitsluitend gecommuniceerd door de door hun ontwikkelde app. Waarbij een declaratie goedkeuring/afkeuringsproces gemiddeld 1,5 week duurt. Daarnaast wordt er 0,0 meegedacht qua ziektebeeld van de patiënt en zal diegene wie de communicatie met Menzis moet doen (in dit geval zoon) van het kastje naar de muur worden gestuurd. Een mooi voorbeeld is het onderstaande hoe een declaratie proces van een genoodzaakte taxi i.v.m. een rolstoel vergaat: Indien dit je eerste declaratie is dien je een app te downloaden (dit is voor jongeren geen probleem, echter kan dit voor de relatief oudere mensen al een probleem zijn i.v.m. inlog gegegevens digid. Uiteindelijk na het installeren declareer je de kosten middels copy van de factuur. Deze wordt vervolgens afgewezen omdat je geen machtiging van de arts hebt toegestuurd. Deze conditie staat nergens in app/globaal op de website beschreven behalve in de kleine lettertjes van de polis. Daarnaast wordt deze afkeuring ook niet via de app gecommuniceerd, hier staat alleen afgekeurd. Vervolgens door te bellen met Menzis kom je erachter dat je een machtiging nodig hebt (2 weken zijn gepasseerd). Nadat je de machtiging hebt gerealiseerd dien je opnieuw de declaratie om vervolgens na twee weken er weer achter komt dat deze afgekeurd is. En nee, je raadt het al dit wordt niet via de app gecommuniceerd, hiervoor moet je zelf met Menzis bellen. Vervolgens krijg je te horen dat het rolstoelnummer niet beken is en dat deze doorgegeven moet worden (is het zo moeilijk om deze condities kenbaar te maken online/voor de contactpersoon die mij vertelde dat een machtiging van de arts nodig was om dit ook aan te geven?). Hoe is het afgelopen? Tot slot, het rolstoelnummer doorgegeven aan Menzis om wederom 2 weken later te zien dat de declaratie is afgekeurd. Dit keer staat er onbekende zorgverlener. Na wederom te hebben gebeld is de conclusie het volgende, het totaal bedrag bedraagt (660 euro): 1. Voor noodzakelijke taxi ritten staat er een persoonlijke bijdrage van 100 euro vast (raar, want je hebt een eigen risico). Deze wordt van de 660 euro afgetrokken; 2. Je eigen risico moet je eerst verbruiken (logisch, maar waarom dan nog een persoonlijke bijdrage?). Eigen risico betreft 350 euro; 3. Taxibedrijven die niet geregistreerd staan bij Menzis wordt een max van 0.85 per km. uitbetaald. (Ook dit staat natuurlijk weer duidelijk vermeld op de website, dus niet) 4. Tot slot, vraag ik aan de medewerker waarom de over +/- 150 euro dan nog niet is uitgekeerd. Om vervolgens het volgende antwoord te krijgen: Deze inhoud mogen we niet verstrekken want u ben niet gemachtigd voor uw moeder. Kortom, vertellen wat jij fout doet (in hun ogen)/wat jij aan moet leveren (in de hoop dat je het op geeft) dat kunnen ze wel. Op het moment dat je dat allemaal hebt gedaan komen ze met een andere smoes. Dit is 1 voorbeeld over hoe Menzis te werk gaat. Ik kan zo nog een 4/5tal voorbeelden meer op noemen. Waarbij de ziekte van patiënt totaal geen zaak is voor Menzis, maar waar maar een ding voorop staat. Dat is zo weinig mogelijk uitkeren door zoveel mogelijk excuses/mazen uit de wet te gebruiken. Het laatste wat ik wil is dat Menzis nu op dit bericht gaat reageren met een verzoek tot contact, want ik weet wel na 4/5 keer contact met jullie te hebben gehad dat je een machtigingsformulier moet invullen. Als je dan vervolgens tegen jullie zegt dat je moeder niet in staat is om te praten/te schrijven krijg je het vriendelijke verzoek om het dan maar bij de rechter wettelijk vast te leggen dat jij gemachtigd bent. Kortom, weer zo'n heerlijk met ziekte meedenken voorbeeld. Ben blij dat ik persoonlijk niet bij Menzis zit en raad het dan ook iedereen die ik ken af.”
“Zeer slechte overstap geweest. Baal achteraf ontzettend. Dacht me goed te hebben ingelezen maar de kleine lettertjes zijn enorm. Bij diverse maatschappijen worden zwangerschapscursussen vergoed maar zelfs met verzorgd 2/3 extra bij menzis niets!”
“Menzis is telefonisch niet bereikbaar! Ik heb vandaag de hele dag aan de telefoon gezeten. Kosten 18 cent per minuut. Blijft u aan de lijn onze medewerkers zijn allemaal in gesprek. Maar helaas kreeg ik geen enkele medewerker van Menzis aan de telefoon. Ja meneer Menzis zo wordt u schatrijk! De klanten aan het lijntje houden! Je eigen zak vullen. Wat een asociale en een slechte maatschappij is dit! Heb er geen woorden voor.”
“Slechte zorg verzending voor de buitenlanders menzis denk alleen zich zelf doen ze erg moeilijk voor mij hebben ze niet betaald voor mij vrouw niet voor mij zoon niet normaal vat hun doen niet eerlijk”
“ik heb spijt dat ik een verzekering bij menzis heb laat maak en daarum december verander ik van verzekering vanwege veel problemen met hun maar hoewel ik nu in een nieuwe verzekering zit, Menzis vraagt het nog steeds om geld ik heb stuur een e-mail dat ben overstappen in anderes verzekering en de moet stopen aan me briefen en email sturen , ik heb een antwoord kriegen van een medewerker van menzis, hij zeg dat hij alles doorzoekt en ik heb een openstan premie vanaf de maand juli nadat ik de e-mail heb verzonden met de betaling vanaf de maand juli waarin staat dat is betaald en dat klop niet wat hij schreef hij zegt dat hij niet verder kan kijken naar de afdeling debiteuren en ik moet hem de betalingen van januari tot december toesturen !!! in de eerste e-mail zegt hij dat hij ALLES doorzoekt en in de tweede email dat hij kan niet zoeken verder ?! blijven lastig vallen maar kan niet goed kijken naar hun afdeling debiteuren!”
“mijn dochter studente Mondriaan probeert al vanaf augustus een regeling te treffen voor de eigen bijdrage, iedere keer is er een afspraak voor een gespreide betaling maar voor de derde keer krijgt ze een sommatie om het bedrag in een keer te betalen was voorheen beter af met AZIVO !!”
“Erg prettige verzekeraar waar alles direct in orde wordt gemaakt. Je hoeft nergens achteraan. Bij de tandarts gaat de declaratie direct naar menzis en van de tandarts krijg je een factuur over het gedeelte wat niet wordt gedekt. Enige minpunt is de premie verhoging voor volgend jaar. Volgens mij hebben ze de grootste stijging van allemaal.”
“Altijd al verzekerd geweest bij Menzis, dit niet zonder reden. Perfecte service, zeer goede afwikkeling van mijn declaraties. Ze zijn ieder jaar weer bereid de zorgverzekering te kiezen die bij mij past! Voor mij geen andere.”
“Al vanaf kleins af aan bij Menzis (en de voorlopers) verzekerd geweest en eigenlijk nooit problemen gehad. Elk jaar weer opnieuw kijken wat je wel en niet nodig denkt te hebben en je hoeft in principe (tot nu toe) nooit bij te betalen. Dit jaar niet voorzien dat ik naar de fysiotherapeut heen moest gaan. Had gelukkig het middelste pakket en heb uit mijn hoofd 14 behandelingen gehad. Mooi alles rechtstreeks gedeclareerd door mijn fysio. Misschien is het iets duurder dan de goedkoopsten maar mij hoor je echt niet klagen.”
-
Marsja
Bekijk alle zorgverzekeringen. Voor alle informatie, vergoedingen en contactgegevens bezoekt u de website van Menzis.